5 typowych problemów z układem wspomagania kierownicy
W celu zmniejszenia potrzeby wysiłku ze strony kierowcy do kierowania pojazdem, silniki zawierają system określany jako "wspomaganie kierownicy". Jest to układ hydrauliczny, który wykorzystuje płyn wspomagania kierownicy do wytworzenia ciśnienia, które jest następnie wykorzystywane do zmiany kierunku ruchu kół. Oznacza to, że nie musisz zmagać się z kierownicą, gdy próbujesz skręcić.
Gdy układ wspomagania kierownicy zaczyna szwankować - lub gdy płyn wymaga wymiany - może to znacznie utrudnić kontrolę nad samochodem na zakrętach. Istnieje kilka problemów, które mogą powodować ten problem.
Oto kilka najczęstszych problemów związanych z awarią układu wspomagania kierownicy.
Wyciek płynu wspomagania układu kierowniczego
Układ wspomagania wykorzystuje specjalny płyn do przenoszenia ciśnienia w celu zmiany kierunku ruchu kół. Jeśli ten płyn został naruszony i wycieka, wtedy zdolność do budowania ciśnienia w płynie jest trudniejsza do wykonania. Oznacza to, że branie zakrętów i skrętów może być prawie niemożliwe. Można to łatwo zauważyć, ponieważ zauważysz płyn kapiący z pojazdu. Często jest również szlifowanie hałas, który można usłyszeć podczas podejmowania zakrętów. Jeśli zabraknie płynu, można spalić pompę wspomagania kierownicy.
Pęknięty, łuszczący się lub zużyty wąż
Każda część Twojego pojazdu zużywa się z czasem. Elementy samochodu są poddawane naprężeniom podczas jazdy i może to spowodować ich uszkodzenie. Po kilku latach można zauważyć, że węże związane z układem wspomagania kierownicy stwardniały i zaczynają pękać. Twoje węże znajdują się również blisko innych części w komorze silnika i mogą się zużyć z powodu możliwego tarcia z tymi komponentami. Te problemy mogą prowadzić do dziur lub pęknięć w wężach, które ostatecznie spowodują wyciek płynu wspomagania kierownicy.
Luźne złącza węży - Podobnie jak węże mogą ulec uszkodzeniu podczas normalnego użytkowania samochodu, złącza, które łączą węże ze sobą mogą zacząć się luzować, powodując utratę płynu. Jest to spowodowane wibracjami, nagłymi wstrząsami lub ciśnieniem samego układu.
Poślizg paska napędowego - zsunięcie się paska napędowego pompy wspomagania układu kierowniczego jest częstym problemem związanym ze wspomaganiem układu kierowniczego. To całkowicie uniemożliwi Twojemu samochodowi zmianę kierunku jazdy, ponieważ nie ma nic napędzającego pompę, co powoduje utratę ciśnienia płynu. Można to zauważyć dość łatwo, gdy usłyszysz piszczący dźwięk po przekręceniu kierownicy w ostry zakręt.
Zużyta pompa - Wraz z wiekiem Twojego samochodu starzeje się również pompa wspomagania układu kierowniczego. Uszczelki i części wewnętrzne pompy psują się i prowadzą do utraty ciśnienia płynu. Można to zdiagnozować poprzez utratę łatwości kierowania i piskliwe dźwięki.
Konserwacja zapobiegawcza może usunąć przyczyny awarii wspomagania układu kierowniczego
Teraz, gdy znasz już kilka objawów awarii układu wspomagania kierownicy, jeśli czujesz, że Twój samochód może wymagać naprawy, zabierz go na przegląd przez eksperta.
Większości z tych problemów można zapobiec poprzez rutynową kontrolę i konserwację. Konserwacja samochodu to sposób na utrzymanie go w dobrym zdrowiu i jak najlepszym stanie. Pozwól, aby nasi doświadczeni mechanicy pomogli Ci zapobiec awarii wspomagania kierownicy, ponieważ jest ono niezwykle ważne dla bezpiecznego dotarcia do celu.