single

Wszystko, co musisz wiedzieć o nowym pasku rozrządu do Citroëna

Wszystko, co musisz wiedzieć o nowym pasku rozrządu do Citroëna

19 lipca 2017, 12:23 pasek rozrządu citroën,

Poniżej możesz zobaczyć średnią cenę za nowy pasek rozrządu do swojego Citroën

. Podana cena obejmuje wszystkie modele Citroëna i jest oparta na tysiącach wycen, które warsztaty przesłały użytkownikom naszego portalu warsztatowego.
Średnia cena Min. - maks.
£ 396 £ 321 - £ 483 Uzyskaj ofertę

Ceny opierają się na wszystkich ofertach przesłanych za pośrednictwem autobutler.pl i mogą zawierać błędy lub różnić się od siebie. Proszę utworzyć zlecenie, jeśli chcesz otrzymać szczegółową ofertę dla swojego samochodu.

Łatwo jest uzyskać ofertę na Autobutler. Wystarczy wypełnić formularz, a warsztaty prześlą Ci oferty, które możesz przejrzeć i wybrać tę, która najbardziej Ci odpowiada. Zarówno cena, jak i opis pracy są zawarte w ofertach. Możesz również przeczytać, co inni właściciele samochodów napisali w swojej ocenie każdego warszt

atu. W ten sposób ułatwiliśmy Ci znalezienie Twojego ulubionego, wysokiej jakości warsztatu.

Rezerwacja paska rozrządu - Citroën

Dbaj o pasek rozrządu

Pasek rozrządu w Twoim Citroënie

jest jednym z najważniejszych elementów silnika. To właśnie pasek rozrządu kontroluje współpracę tłoków i zaworów. Mimo że jest to jeden z najważniejszych elementów silnika, niewielu kierowców zdaje sobie z tego sprawę.

Pasek rozrządu składa się z twardego, syntetycznego materiału gumowego. Z czasem guma zaczyna się kruszyć, a gdy to nastąpi, pasek zazwyczaj zaczyna pękać na powierzchni i wygląda na postrzępiony.

Ważne jest, aby upewnić się, że pasek rozrządu nie jest zbyt zużyty. Jeśli pęknie on podczas pracy silnika, może to szybko doprowadzić do nieprzyjemnych dodatkowych kosztów, a w najgorszym wypadku do uszkodzenia silnika. Dlatego jako właściciele samochodów powinniście Państwo okresowo sprawdzać i ewentualnie wymieniać pasek roz

rządu, zanim coś pójdzie nie tak.

Zazwyczaj mechanik

sprawdza pasek rozrządu podczas przeglądu samochodu. Równocześnie jednak należy przestrzegać zaleceń producenta samochodu. W książce serwisowej powinna być podana data następnej wymiany paska rozrządu. Zazwyczaj następuje to po przejechaniu około 120 000 km od ostatniej wymiany paska.

Wymiana paska rozrządu - jak droga może być?

Pasek rozrządu nie jest zbyt drogi, ale sama jego wymiana może być nieco trudna. Poza tym pasek rozrządu i pompa wody pracują razem, więc w efekcie oba elementy zużywają się w tym samym czasie. Ponieważ najłatwiej jest dostać się do pompy wody, gdy pasek rozrządu jest już wymieniany, wiele warsztatów zaleca wymianę obu elementów w tym samym czasie.

W przypadku wymiany paska rozrządu i pompy wodnej największą pozycję na fakturze stanowi więc czas i koszt robocizny. Dlatego zalecamy, aby przed wyborem warsztatu dowiedzieć się, jakie są stawki godzinowe dla mechaników.

Kontrola paska rozrządu

Jeśli nie jesteś pewien, kiedy Twój Citroën miał ostatnio wymieniany

pasek rozrządu, powinieneś zlecić mechanikowi sprawdzenie, czy nie nadszedł czas na jego wymianę. Zwykle dzieje się tak w sytuacji, gdy kupiłeś samochód używany, a poprzedni właściciel nie był w stanie ujawnić, kiedy ostatnio był wymieniany pasek rozrządu.

Możesz również sprawdzić pasek rozrządu samodzielnie, otwierając maskę i sprawdzając, czy powierzchnia paska jest zużyta. Jeśli znajdziesz pęknięcia w gumie, wtedy możesz być pewien, że nadszedł czas, aby wymienić pasek.

Jeśli masz najmniejsze wątpliwości, daj mu dodatkową myśl. W rzeczywistości pasek rozrządu nie zużywa się stopniowo, jak na przykład klocki hamulcowe w samochodzie. Zużywa się on w sposób niezauważalny, a następnie zrywa się, często bez ostrzeżenia. Jest to najgorszy scenariusz, więc jeśli nie jesteś w stanie określić, czy pasek jest zużyty, czy nie, skontaktuj się z warsztatem, aby go sprawdzić.

Rezerwacja pracy paska rozrządu - Citroën

Dlaczego pasek rozrządu ulega zużyciu?

Może być trudno dokładnie określić, kiedy pasek rozrządu jest zużyty do tego stopnia, że wymaga wymiany. Istnieje jednak kilka czynników, które powodują większe zużycie paska, a nawet mogą spowodować jego zerwanie lub niespodziewane zerwanie.

Wycieki oleju

Wyciek oleju w komorze silnika to poważna sprawa. Jeśli olej dostanie się na pasek rozrządu lub pomiędzy pasek a koło zębate, pasek może ześlizgnąć się z koła zębatego. Może to z dużym prawdopodobieństwem spowodować poważne uszkodzenie silnika. W przypadku stwierdzenia wycieku oleju w komorze silnika należy niezwłocznie zgłosić się do warsztatu

w celu rozwiązania problemu.

Stary pasek rozrządu

Pasek rozrządu w samochodzie wyposażony jest w "zęby", które poruszają się po specjalnym kole zębatym, które utrzymuje pasek w miejscu, tak że nie może się on zsunąć. Dawniej paski rozrządu były zarówno kątowe, jak i trapezowe i nie były tak elastyczne, jak nowe modele, które są stosowane obecnie. Jeśli jeździsz starszym Citroënem, sprawdź, jaki typ paska rozrządu jest zamontowany w Twoim samochodzie. Zleć jego wymianę na jeden z nowszych pasków, które są bardziej elastyczne i mają znacznie dłuższą żywotność.

Gdy pasek rozrządu jest sztywny

Jeśli nie jeździsz samochodem codziennie, prawdopodobnie zauważysz, że pasek rozrządu szybko staje się sztywny i nieelastyczny. Dlatego należy go wymienić przed osiągnięciem przebiegu podanego w instrukcji serwisowej. Porozmawiaj ze swoim mechanikiem i poproś warsztat o sprawdzenie, czy pasek rozrządu może być nadal używany.

Rezerwacja pracy paska rozrządu - Citroën